تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 22:33
کد خبر : 21201

ستون پنجم چینی در لشکر طرفداران ترامپ

ستون پنجم چینی در لشکر طرفداران ترامپ
اتهام علیه ایران مبنی بر مداخله سایبری در روندهای انتخاباتی آمریکا، در حالی است که چینی‌ها و روس‌ها به اذعان رسانه‌های غربی پیش‌قراولان چنین اقداماتی بوده‌اند.

حمله به کمپین‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» و «کامالا هریس» یکی از اتهاماتی بوده که طی روزهای اخیر متوجه ایران شده است.

 

به گزارش «دویچه وله فارسی» سه نهاد اطلاعاتی آمریکا روز دوشنبه ۱۹ اوت (۲۹ مردادماه) در بیانیه‌ای مشترک، درباره تلاش‌های ایران برای نفوذ در کارزارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده هشدار دادند. پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، دفتر مدیر اطلاعات ملی و همچنین سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده در این بیانیه تاکید کردند که حکومت ایران به دنبال ایجاد اختلاف و تضعیف اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک در آمریکا است.

 

«یورونیوز» هم در گزارش خود در این باره آورد: گوگل روز چهارشنبه با تایید گمانه‌زنی‌ها و اتهامات مطرح از سوی ستاد انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که یک گروه هکری وابسته به ایران به نام «ای‌پی‌تی۴۲» کمپین‌های کامالا هریس و دونالد ترامپ را هدف قرار داده است.

 

در مقابل این اتهامات، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد ادعای دخالت تهران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را رد کرد و آن «بی اساس و فاقد هرگونه وجاهت» دانست.

 

 

به گزارش «ایرنا» پیش از این نیز نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در پاسخ به سوالات در خصوص گزارشی از مایکروسافت در مورد دخالت ایران در انتخابات آمریکا از طریق حملات سایبری تصریح کرده بود: «ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری مختلفی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود. »

 

به گزارش ایران مامن، طرح این ادعا علیه ایران مبنی بر مداخله سایبری در روندهای انتخاباتی آمریکا، در حالی است که چینی‌ها و روس‌ها به اذعان رسانه‌های غربی پیش‌قراولان چنین اقداماتی بوده‌اند.

 

یافته‌های یک شرکت امنیتی انگلیسی نشان می‌دهد ترول‌های چینی در برنامه ایکس با معرفی خود به عنوان ملی‌گرایان طرفدار ترامپ برای تشدید اختلافات داخلی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در تلاشند. این ادعا بدین معنی است که شبکه ترول‌های چینی (Spamouflage) عملا به تقلید از رفتار روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ پرداخته است؛ زمانی که مسکو از یک جنگ اطلاعاتی برای آسیب رساندن به مبارزات انتخاباتی «هیلاری کلینتون»، افزایش شانس ترامپ و ایجاد بی اعتمادی به دموکراسی آمریکایی استفاده کرد.

 

آن طور که برخی از کارشناسان انگلیسی ادعا کرده‌اند ترول‌های چینی در شبکه ایکس با معرفی خود به عنوان ملی‌گرایان حامی ترامپ تلاش دارند از اختلافات داخلی پیش از انتخابات آمریکا سوءاستفاده کنند.

 

مرتبط:

«صحنه‌زنی» انتخاباتی در آمریکا و پوستر «ترامپ شکست‌ناپذیر»

آمریکا، چین و عرصه جنگ صلیبی به گستره جهان و شدیدتر از جنگ سرد

 

گزارشی که در اول آوریل موسسه «گفتگوی استراتژیک» (اتاق فکر مستقر در لندن) منتشر کرد مدعی است چند حساب کاربری جعلی را که کاربران آن چینی و زبان اصلی آنها ماندارین است، شناسایی کرده که خود را آمریکایی و حامی ترامپ معرفی می‌کردند. این موسسه حساب‌های شناسایی شده را بخشی از ترول چینی (Spamouflage) می‌داند که با راه اندازی یک کمپین «طولانی مدت و گسترده اما تا حد زیادی بی‌اثر» تلاش دارد برنامه حزب کمونیست چین را ترویج کند.

 

«الیز توماس» محقق ارشد این موسسه و نویسنده این گزارش،  تظاهر به حامی ترامپ بودن را یک تاکتیک جدید و موثرتر می‌داند. او گفته آنها به طور قانع کننده‌ای به عنوان یک آمریکایی و به ویژه حامیان ترامپ ظاهر می‌شوند. فعالیت و رفتارشان بسیار شبیه کاربران واقعی آمریکایی به نظر می‌رسد. این رویه به طور قابل توجهی با آنچه در گذشته از ترول‌های (Spamouflage) دیده بودیم متفاوت است. آنها در روش جدید با انتشار محتواهای وطن‌پرستانه تمایل زیادی با تعامل با آمریکایی‌ها و حامیان ترامپ دارند و در جذب دنبال‌کننده بسیار محتاط هستند. کاربران جعلی همزمان با انتشار ویدئوها و عکس‌های وایرال شده واقعی خاص به دنبال تقویت موضوعات تفرقه‌انگیزی مانند حقوق اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان، مهاجرت، نژاد، کنترل اسحله و افزایش میزان جرم جنایت هستند. برخی از این حساب‌ها سن بایدن را به سخره می‌گرفتند، به دروغ ادعا می‌کردند که بایدن یک پدوفیل است، ضمن اینکه همه اینها به نوعی از شعار ترامپ که می‌گوید «آمریکا را دوباره بزرگ می کنیم» در فعالیت خود استفاده می‌کنند.

 

استفاده و تبلیغ وقایع کوچک در شهرهای محلی ابزاری است که آنها با بازتابش تلاش می‌کنند خود را یک آمریکایی واقعی معرفی کنند. در صورتی که بررسی عمده حوادث نشان می‌دهد آنها اطلاعات اولیه جهت تلقید آمریکایی بودن را از شبکه‌های اجتماعی دیگر به دست آورده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات