تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1403 - 20:32
کد خبر : 21217

پوتین با هیتلر هم‌سرنوشت می‌شود؟

پوتین با هیتلر هم‌سرنوشت می‌شود؟
روسیه ممکن است با حمله به کشورهای اروپایی تلاش کند مانع انتقال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین شود

طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین می‌کوشند تا پیش از تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که میانه پاییز پیش رو برگزار می‌شود، بیشترین پیروزی یا به عبارتی برگ برنده موثری را برای مذاکرات احتمالی آتش‌بس به دست آورند.

 

منابع روس و اوکراینی در روزهای گذشته از پیشروی‌های نظامی جدید نیروهای خود در میدان جنگ خبر داده‌اند. به گزارش «یورونیوز» کی‌یف که نیروهایش وارد خاک روسیه شده‌اند، اعلام کرده قصد دارد اراضی تحت کنترل خود را به منطقه‌ای حائل تبدیل کند و مدعی تصرف مناطقی تازه در ناحیه کورسک شده است.

 

از سوی دیگر «رویترز» خبر داده صدها اوکراینی همزمان با پیشروی ارتش روسیه به سوی پوکروفسک از این شهر واقع در شرق اوکراین گریخته‌اند.

 

به گزارش ایران مامن، نگاهی به تحولات میدانی جنگ اوکراین نشانگر گره‌خوردن کلاف جنگ و پیچیدگی فراوان آن است؛ جایی که سناریوهای گوناگونی درباره ادامه جنگ از آن سربرآورده است: از حمله به تاسیسات هسته‌ای تا گسترش دامنه جنگ به کشورهای دیگر.

 

 

روزنامه «بیلد» آلمان چندی قبل و در گمانه‌زنی جدید به نقل از منبع اطلاعاتی ناشناس مدعی شد که یک سرویس اطلاعاتی اروپایی باور دارد روسیه ممکن است در فاصله زمانی زمستان ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ برای حمله به دیگر کشورهای اروپا اقدام کند. بر اساس این ادعا این سیاست احتمالاً به عنوان تاکتیکی برای متوقف کردن حمایت آمریکا و اروپا از اوکراین اتخاذ خواهد شد؛ ادعایی که البته قبلاً هم مطرح شده بود و البته محقق هم نشد. این روزنامه علاوه براین با استناد به اسناد طبقه‌بندی شده ادعایی، گزارش داده که آلمان مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه حمله‌ای آشکار را در تابستان ۲۰۲۵ به ناتو انجام خواهد داد. این حمله بعد از کسب پیروزی‌های بزرگ علیه اوکراین آغاز خواهد شد.

 

مرتبط:

آمریکا، روسیه و جنگ اوکراین؛ سرنوشت توافقات نانوشته

تبعات کمتر دیده شده جنگ اوکراین برای ایران و جهان

سرنوشت خالق Z در جنگ اوکراین

 

بر اساس ادعای این روزنامه آلمانی روسیه ممکن است با حمله به کشورهای اروپایی تلاش کند مانع انتقال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین شود. برآورد دقیق این نهاد اطلاعاتی از زمان حمله، فواصل زمانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا و قبل از تحلیف رئیس‌جمهور جدید در ژانویه ۲۰۲۵ است. به باور منبع اطلاعاتی ناشناس که با این روزنامه صحبت کرده دولت روسیه امیدوار است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر انتخاب شود. اگر چنین اتفاقی بیافتد، «هر چیزی ممکن است رخ دهد.»

 

این روزنامه علاوه براین با استناد به اسناد طبقه‌بندی شده ادعایی، گزارش داده که آلمان مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه حمله‌ای آشکار را در تابستان ۲۰۲۵ به ناتو انجام خواهد داد. این حمله بعد از کسب پیروزی‌های بزرگ علیه اوکراین آغاز خواهد شد. در گزارش محرمانه مرتبط با وزارت دفاع آلمان که بیلد ادعای دسترسی و رویت آن را دارد، برلین به طرحی مرحله به مرحله از مسیر رویارویی بین غرب و روسیه باور دارد. این رویارویی با بسیج ۲۰۰ هزار نیروی جدید توسط روسیه (ازفوریه ۲۰۲۴) آغاز می‌شود. طبق این سناریو، مسکو در مرحله بعد حمله بهاری پرقدرتی را علیه اوکراین آغاز می‌کند که در نتیجه آن کی‌اف به دلیل عدم حمایت مکفی غرب، میدان نبرد را واگذار خواهد کرد. در مرحله سوم روسیه به مرور حمله‌ آشکاری را به کشورهای بالتیک در ژوئیه ۲۰۲۴ آغاز می‌کند. همزمان روس‌ها جنگ سایبری به راه خواهند انداخت تا بتوانند در میان جمعیت محلی روس‌زبان شورش‌هایی ایجاد کنند. گزارش فوق در حالی است که مسکو بارها هرگونه برنامه‌ای برای حمله به ائتلاف نظامی غربی ناتو تحت هدایت آمریکا را رد کرده است.

 

در همین رابطه وزیر دفاع آلمان نیز به نوعی گزارش فوق را تایید کرده و گفته روسیه ممکن است تا چند سال آینده به یکی از اعضای ناتو حمله کند. «بوریس پیستوریوس» گفته است: کارشناسان نظامی انتظار دارند این حمله در یک دوره پنج تا هشت ساله باشد. ما تقریباً هر روز تهدیدهایی از سوی کرملین می‌شنویم، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ممکن است روزی به یک کشور ناتو حمله کند.»

 

چنین سناریوپردازی‌هایی خاطرات جنگ جهانی دوم و تصمیم هیتلر برای گسترش دامنه جنگ به سمت شرق و حمله به روسیه را یادآور می‌شود که پس از بی‌نتیجه ماندن محاصره بریتانیا، در ژوئن ۱۹۴۱ عملیات بارباروزا را آغاز و روند شکست‌های خود را کلید زد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات