تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1399 - 14:55
کد خبر : 2207

امام: ارتباط تجاری و سایر ارتباطات با آمریکا، مادامی که به نفع ملت ایران باشد مانعی ندارد

امام: ارتباط تجاری و سایر ارتباطات با آمریکا، مادامی که به نفع ملت ایران باشد مانعی ندارد

مجله «تایم» که امام خمینی (ره) را به عنوان مرد سال ۱۹۷۹ معرفی کرد، گفت‌وگویی  را ۹ آذرماه ۱۳۵۸ در قم با ایشان انجام‌ داده است. بخش سوم این مصاحبه در پی می آید:   تایم: آیا موافقید که آمریکا به طور طبیعی سعی می‌کند رابطه‌اش را با حکومت جدید به صورت عادی در آورد؟

مجله «تایم» که امام خمینی (ره) را به عنوان مرد سال ۱۹۷۹ معرفی کرد، گفت‌وگویی  را ۹ آذرماه ۱۳۵۸ در قم با ایشان انجام‌ داده است. بخش سوم این مصاحبه در پی می آید:

 

تایم: آیا موافقید که آمریکا به طور طبیعی سعی می‌کند رابطه‌اش را با حکومت جدید به صورت عادی در آورد؟ و در این میان فروش مجدد لوازم یدکی برای ارتش همراه کوشش برای باز کردن گره هایی که در مورد مسائل تجاری است به طوری که برای ایران قابل قبول باشد آغاز کند؟
امام: این مسلم است که ما رابطه ای را که به ضرر ملتمان باشد به هیچ وجه نمی پذیریم. ولی در غیر اینصورت ارتباط تجاری و سایر ارتباطات مادامی که به نفع ملت باشد از نظر من مانعی ندارد و البته عقد چنین قراردادهایی با دولت است و به من مربوط نیست.

 

تایم: آیا آگاه هستید که تا چه اندازه ایران را تنها کرده‌اید؟ کلیه کشورهای هم جهت و کشورهای اسلامی، گرفتن گروگان را محکوم کرده اند. شما ایالات متحده از ایران بیرون انداخته اید چه کسی شما را از فشارهای شوروی، آزاد خواهد کرد؟
امام: ما ایالات متحده را از ایران بیرون انداختیم تا حکومت اسلامی برقرار کنیم. بیرون انداختن دولت آمریکا به این معنا نیست که شوروی جایگزین آن شود. شعارهای مردم ما نشان دهنده این حقیقت است. آنان در تمام تظاهرات و مبارزاتشان فریاد می‌زدند: نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی.
اگر روزی شوروی ما را تحت فشار قرار دهد ما با نیروی ایمان، با همان نیرویی که آمریکا را بیرون کردیم از عهده شوروی هم بر خواهیم آمد. ما متکی به خدا و نیروی لایزال مردم هستیم.

 

توضیح عکس: مجله تایم به خاطر حمایت امام از تسخیر سفارت آمریکا درصدد تصویر چهره ای خشن از امام بود‌

قسمت اول

امام خمینی: ما آمریکا را بیرون نینداختیم که شوروی جای آن را بگیرد

قسمت دوم

امام: اسلام با تحمیل مخالف است/ گفت و گوی امام خمینی با مجله تایم آمریکا( قسمت دوم)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات