تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 12:41
کد خبر : 913

واقعیت دروغین سوییت هوم ها

واقعیت دروغین سوییت هوم ها

ایران مامن : نقش رسانه  در تصویر دروغین از واقعیت زندگی نقش پررنگی است  و حالا به مدد شبکه های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی  «خوب به نظر رسیدن » تبی فراگیر شده است . حتما شما هم در اینستاگرام هشتگ های سوییت هوم (Sweet Home) را دیده اید خانه هایی با دکوراسیون رنگی رنگی و

ایران مامن : نقش رسانه  در تصویر دروغین از واقعیت زندگی نقش پررنگی است  و حالا به مدد شبکه های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی  «خوب به نظر رسیدن » تبی فراگیر شده است .

حتما شما هم در اینستاگرام هشتگ های سوییت هوم (Sweet Home) را دیده اید خانه هایی با دکوراسیون رنگی رنگی و مدرن؛ غذاهایی که آماده‌سازی آنها بیشتر از چند ساعت وقت میبرد. میزهای شام با دیزاین گل و پیش غذاهای هوس انگیز ، گل کاری و کاشت سبزیجات خانگی ، دستورات ماسک پوست خانگی و نحوه همسرداری و تربیت فرزند  کودکان خوشحال با لبخند های زیبا و لباس های شیک و مادری آراسته و آرام که  از تجربه مراکز لیزر و زیبایی تا معرفی کتاب و رستوران در این خانه های زیبا دل همه مخاطبان را برده و لایک های این صفحات را افزایش داده است .

 

بیایید باهم  یک مرور ساده روی سبک زندگی  غالب و معمولی امروز جامعه داشته باشیم . زن کارمندی را که مادر است در نظر بگیرید زنی بدون کمک  خانواده ، ساعت ۸ صبح آغاز ساعت کاری است طبیعتا بچه ها باید به مدرسه یا مهد کودک بروند  عصر بعد از ۸ ساعت کاری والدین و بچه ها به خانه بازمی گردند . نظافت خانه ، رسیدگی به امور درسی و تهیه شام و …  همه اینها در شش ساعت برای والدین امکان پذیر است . آیا پس از ۸ ساعت کار  بیرون از خانه و ماندن در ترافیک امکان پختن کیک خانگی و گل کاری دارید ؟ آیا پرداختی سر ماه به شما اجازه می دهد  پس از پرداخت قبوض  و اجاره خانه  برای تولد فرزندانتان  کلیپ های آنچنانی در دشت و دمن پر کنید و به میهمانان توصیه کنید حتما با تم والت دیزینی در مراسم حضور پیدا کنند ؟

 

تعداد لایک های این صفحات و کامنت های قلب و گل و واژه های «به به؛ خوش به حالت»  نشانگر است افرادی است که حسرت  این سوییت هوم ها را دارند. لایو در باغ و لب دریا  ، سفرهای مداوم و تبلیغ زندگی تجملاتی اگر  نخواهیم از دیدگاه مصرف گرایی نگاه کنیم فقط و فقط یه سراب دروغین از زندگی است . مهم ترین خطر این سوییت هوم ها، افسردگی برای دنبال کنندگان آن ها است. افرادی که سعی می کنند چنین الگوهایی را برای زندگی خود پیاده کنند و در نهایت با سطوح مختلفی از دل زدگی در زندگی روبه رو می شوند.

اینستاگرام

 

به گزارش ایران مامن، اینها همه تصاویر دروغینی از سبک زندگی واقعی است ؛ برای مثال یک شرکت تبلیغاتی مادر و پدری خندان و آراسته  را نشان می دهد که به فرزندان نوزاد دوقلوی خود بیسکوییت و شیر میدهند و در یک خانه پنت هاوس  با دکور نورگیر و فرزندان شاد  زندگی میکنند. اما  واقعیت نوزادان دوقلو نیست ،  باور کنید مادر شدن با تغییرات زیادی امکان پذیر است بدن مادر پس از زایمان با یک مانکن و مدل متفاوت است  داشتن  نوزاد دوقلو با  جیغ و داد و گریه و خانه ریخت و پاش  و مادری  خسته که  نیازمند کمک پرستار یا خانواده است با شب بیداری مداوم و …. بیشتر شبیه واقعیت است تا مدلی خندان با لباسهای شیک و تجملاتی و خانه ای ۲۰۰ متری در پنت هاوس .

 

زوج های جوان امروز همه در پنت هاوس  زندگی نمی کنند و دیدن این تبلیغات فقط شما را از واقعیت زندگی دور و به افسردگی و سرخورده بودن نزدیک می کند. زندگی مشترک هر روز شبیه فیلمهای هندی نیست و زوج ها همیشه در باغ و دشت و دمن با دابسمش های عاشقانه مشغول عشق ورزی نیستند .

 

قبل از اینکه تصاویر دروغ شبکه های اجتماعی را باور کنید و فکر کنید چرا زندگی شما شبیه به این افراد نیست حتما به خاطر داشته باشید فیلترهای زیبا و دلفریب و انواع ادیت های نور و فضا  بخشی از جذابیت  این شبکه ها هستند. زندگی آنگونه که هست  آنقدر زیباست که نیاز به رنگ و لعاب ادیت ها نباشد؛ هرچند مشکلات و سختی ها قابل انکار نیستند. قبل از اینکه آه بکشید که چرا؟  فکر کنید اگر قرار باشد عکسی از خود در این شبکه ها به اشتراک بگذارید  عکسی  از زمان خستگی و کلافگی و ناراحتی است یا تلاش می کنید خوب به نظر برسید و انواع ادیت ها را استفاده میکنید؟ بله دنیای مجازی تناسبی با واقعیت ندارد پس بیاید تلاش کنیم در دام مصرف گرایی و افسرده گی نایفتیم . به جای دنبال کردن شاخ های مجازی یا سوییت هوم ها میتوانیم صفحاتی را دنبال کنیم که واقعی هستند و چیزی برای آموختن و شاد بودن  در آنها پیدا می شود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات