سُنّت و سنت‌گراها
دکتر حسن سلامی

سُنّت و سنت‌گراها

از دیدگاه خردمندان، سنت و سنت‌گرایی به سه معنا است:   الف – به معنای سنت‌های رایج اجتماعی و مذهبی در میان عوام مردم، با بار معنایی مذموم، منفی و ضد تحول و توسعه؛ نیرویی است در  برابر خردمندی و عقلانیت و تفکر.  بهانه‌ای است برای رد هر نوع فکر جدیدِ تغییر دهنده‌ی الگوهای رفتاری

چند کلاویه از ولنتاین تا طلاق
دکتر کوثر شیخ نجدی

چند کلاویه از ولنتاین تا طلاق

مردان طی تاریخی بسیار طولانی در تمام جهان «مبنا»ی سیاست، قانون، تحقیق، اقتصاد و حتی هنر بوده‌اند. کلاویه‌های پیانو برای دستان یک مرد طراحی شده و از ۱۲ پیانیست مشهور فقط سه نفر زن بودند.

اَصحاب کهف
دکتر حسن سلامی

اَصحاب کهف

یک راه چاره، «خوددگرگون‌سازی» است و پیش از آن، «خودپذیری» نخستین مرحله در فرآیند خوددگرگون‌سازی است

زمین، زبان و هنر

زمین، زبان و هنر

سرزمین ایران، زبان فارسی و هنر ایرانی به ویژه موسیقی، سه میدان گسترش اعتبار و حیثیت ملی ما است

عاقبت سمّی «خودکشی اعتراضی»

عاقبت سمّی «خودکشی اعتراضی»

برخی کانال‌های خبری، تصمیم مرادی را با  خودکشی «اشمول زیگلبویم» برای جلب توجه جهان به وضعیت یهودیان لهستان تحت آلمان نازی در میانه هولوکاست (۱۹۴۳) مقایسه کردند.

پس‌آمد ملاقات چهره‌های معترض با رهبران غربی
سیدمحمد موسی کاظمی روزنامه نگار

پس‌آمد ملاقات چهره‌های معترض با رهبران غربی

خیلی از معترضان، به شاخ‌های ادبی-هنری، رسانه‌ای، سیاسی و ورزشی که اکنون بر سر رهبری اپوزسیون مجازی جمهوری اسلامی رقابت‌ دارند به چشم سرکرده وقت مجاهدین خلق نگاه نمی‌کنند و حتی به آن‌ها حق می‌دهند که خواستار حمایت رهبران غربی از جنبش‌شان باشند؛ شبیه ایرانی‌هایی که چند روز پیش از بایدن خواستند مرگ برجام را رسما اعلام کند

زن، زندگی، آزادی

زن، زندگی، آزادی

وقتی سر خیابان پادگان رسیدم نه مسافری بود، نه مسافرکش‌هایی که برای خودشان خط درست کرده بودند.   چند دقیقه بعد، زنی کنارم ایستاد که بلند بلند با هندزفری که زیر مقنعه‌اش دیده نمی‌شد درباره شماره حساب و بیسکوییت و بارنامه صحبت می‌کرد؛ بعد از او مردی حدود چهل ساله و زن و مرد جوان

لغزشگاه‌های هفتگانه مسوولان

لغزشگاه‌های هفتگانه مسوولان

بررسی، تحلیل و درک اندیشه و رفتار مسوولان و ماموران جمهوری اسلامی ظرف ۲ ماه (۲۵شهریور تا ۲۵آبان ۱۴۰۱) که از جنبش زن زندگی آزادی می‌گذرد، نشان می‌دهد شماری از آنان در رویارویی با کنشگران جوان این جنبش یعنی دختران و دانشجویان کشور، در معرض لغزشگاه‌های نظری و عملی زیر بوده و هستند: الف –

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات