تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 23:56
کد خبر : 11292

شروع دردسرهای سیاسی تازه در عراق

شروع دردسرهای سیاسی تازه در عراق

* دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی به تساوی یک بر یک انجامید. تجمع معترضان به کالاهای کره‌ای بیرون ورزشگاه و اظهارات «فائزه هاشمی» که گفته فیفا گول ایران را نخورد، از حاشیه‌های این مسابقه بود.   * بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق و پیروزی

* دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی به تساوی یک بر یک انجامید. تجمع معترضان به کالاهای کره‌ای بیرون ورزشگاه و اظهارات «فائزه هاشمی» که گفته فیفا گول ایران را نخورد، از حاشیه‌های این مسابقه بود.

 

* بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق و پیروزی ائتلاف صدر، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «الفتح» به عنوان اصلی‌ترین تشکل سیاسی نزدیک به «الحشد الشعبی» به همراه «دولت قانون»، «اتحادیه میهنی کردستان» و چند حزب دیگر تصریح کرده اند نتیجه «ساختگی» انتخابات را نمی‌پذیرند.

هادی العامری

 

* «مقتدا صدر» رهبر ائتلاف پیروز عراق اعلام کرده کنترل سلاح حتی از سوی نیروهای مقاومت باید در دست دولت باشد.

 

* در انتخابات اخیر عراق ورود ۹۷ زن به پارلمان (کسب ۲۹.۴درصد کرسی‌ها) و نیز پیروزی انتخاباتی فرزند وزیر دفاع دوره صدام مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 

* در ارتباط با انتخابات عراق، سفیر ایران سفر سردار قاآنی به این کشور را تکذیب کرد. سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اما راهی پاکستان شده است.

 

* به گفته وزیر کشور امکان پذیرش مهاجران افغان در ایران اندک است. رئیس جمهوری ترکیه هم اظهار داشته کشورش موج جدید پناهجویان را نمی‌تواند تحمل کند.

 

* بنابر اعلام وزارت امور خارجه، «انریکه مورا» معاون سیاست خارجی اروپا به تهران خواهد آمد.

 

* در شرایطی که ستاد کرونا تهران آمار فوتی‌های روزانه را ۵۰ تا ۶۰ نفر اعلام کرده و با افزایش ۲۰درصدی تعداد مبتلایان در ۲۴ ساعت اخیر، کارشناسان از شنیده شدن صدای پای پیک ششم خبر می‌دهند.

 

* وزیر کشور از رسیدن میزان رعایت پروتکل‌ها به عدد نگران کننده ۴۶درصد خبر داده است.

 

* به گفته رئیس گروه دارویی برکت، کشورهایی مثل افغانستان، سوریه، عراق، بنگلادش، اوکراین، تایلند و ونزوئلا خواستار خرید واکسن برکت شده‌اند.

 

* در بخشنامه افزایش حقوق ۱۴۰۱، میزان افزایش حقوق کارکنان دولتی علی‌الحساب ۱۰ درصد و عیدی یک میلیون ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

* بر اساس اعلام نظام وظیفه عمومی، سربازان متاهلی که اضافه خدمت پشت دفترچه‌ای دارند دو سوم اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود و این میزان برای افراد مجرد ۵۰ درصد است.

 

* در لیست آلوده‌ترین شهرهای ایران اصفهان با شاخص ۹۳ اول و بعد از کرج، مشهد، اراک و اهواز، تهران با شاخص ۷۴ ششم است.

 

* وزارت علوم شرط حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را دریافت دو دوز واکسن اعلام کرد.

 

* روزنامه «شرق» امروز در گزارشی به ادامه امنیتی بودن و محرمانگی اموال مسئولان و مجرمیت افشاکنندگان آن پرداخت.

 

* سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از ارسال پرونده تخلفات مسئولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم از جمله حسن روحانی و جهانگیری به قوه قضاییه خبر داد.

 

* رئیس پلیس امنیت اقتصادی اعلام کرد هنوز در بسیاری از سازمان‌های دولتی دستگاه‌های استخراج رمزارز وجود دارد.

 

* به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، خبرهای برجامی مثل حضور عراقچی در تیم مذاکره ترمز رشد قیمت سکه و دلار را کشید.

 

* به گفته مدیرعامل کشتیرانی، اجازه تردد به بنادر مهم چین را نداریم. همچنین اعلام شد کارگزار بزرگ بندری هند محموله‌های ایران، پاکستان و افغانستان را دیگر حمل نمی‌کند.

 

* به گزارش ایران مامن، ورود بیست و پنجمین محموله واکسن هلال احمر به میزان ۶ میلیون دوز به کشور، مصائب زلزله‌زدگان اندیکا، برآورد رشد ۶۰ و ۷۰ درصدی شیر و ماست پاستوریزه طی یک سال گذشته، اعلام فرار مالیاتی ۶۵ درصد پزشکان، بیانیه فیسبوک درباره پاک کردن ده‌ها حساب کاربری مرتبط با سپاه پاسداران، وضع مالیات برای خانه‌های دارای قیمت ۱۰ میلیارد به بالا، بسته یک میلیارد یورویی کمک اتحادیه اروپا به افغانستان، جشن چینی‌ها بخاطر افزایش طول قد به میزان ۹ سانتی‌متر طی ۳۴ سال گذشته و … از دیگر اخبار و موضوعات شبانه روز اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات