تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 15:59
کد خبر : 1362

سرگردانی کشتی‌های ایرانی در بنادر شریک راهبردی

سرگردانی کشتی‌های ایرانی در بنادر شریک راهبردی

منابع آگاه از توقف ۶ کشتی ایرانی در بنادر چین خبر می‌دهند. به گزارش خبرگزاری ایلنا دلیل این توقف، ضرورت موجود در زمینه استفاده کشتی‌ها از سوخت کم سولفور اعلام شده‌است که طبق مقررات بین‌المللی تمام ناوگان دریایی از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ باید از این سوخت استفاده می‌کردند. به گزارش ایران مامن به رغم اعلام

منابع آگاه از توقف ۶ کشتی ایرانی در بنادر چین خبر می‌دهند. به گزارش خبرگزاری ایلنا دلیل این توقف، ضرورت موجود در زمینه استفاده کشتی‌ها از سوخت کم سولفور اعلام شده‌است که طبق مقررات بین‌المللی تمام ناوگان دریایی از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ باید از این سوخت استفاده می‌کردند.

به گزارش ایران مامن به رغم اعلام این مقررات، هنوز بسیاری از کشتی‌ها از سوخت‌های قبلی استفاده می‌کنند و ملاحظات زیست‌محیطی بیشتر بهانه‌ای برای ارائه ندادن خدمات به کشتی‌های ایرانی از سوی شرکت‌های خصوصی چینی است؛ شرکت‌هایی که نگرانی جدی از تحریم‌های آمریکا دارند.

نکته قابل تامل اینکه در حال حاضر که هندی‌ها اوپراتور بندر چابهار محسوب می‌شوند و آن‌ها هم به خاطر تحریم‌ها از انجام تعهداتشان طفره می‌روند، چین به عنوان اصلی‌ترین جایگزین در چابهار مطرح است.

گفتنی است بندر چابهار از دروازه‌هایی است که هنوز از تحریم‌ها در امان مانده و می‌تواند گلوگاهی مهم برای تجارت خارجی باشد.

مجموع این شرایط این پرسش را به ذهن‌ها متبادر می‌سازد که بر اساس برنامه همکاری بیست و پنج ساله تهران و پکن که چینی‌ها در پروژه‌های گوناگون بر رقبای خارجی اولویت می‌یابند چگونه قرار است راه عبور از تحریم‌ها را هموار کرده و با توجه به آنچه نمونه‌هایش را در بنادر چین شاهدیم به چندجانبه‌گرایی در روابط خارجی ما کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات