تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 11:04
کد خبر : 8853

رمزارزها؛ رقبای زمین‌خورده اما سرسخت بورس

رمزارزها؛ رقبای زمین‌خورده اما سرسخت بورس

بورس تهران در آخرین روز هفته کاری خود در نهم تیرماه باز هم سبزپوش شد و شاخص کل آن به حدود یک میلیون و ۲۵۷هزار واحد رسید.   نگاهی به روند بورس طی هفته گذشته نشان از رشد ۲۳هزار واحدی برابر ۱.۸درصدی طی پنج روز دارد که این وضعیت طی ماه‌های اخیر به لحاظ پایداریِ

بورس تهران در آخرین روز هفته کاری خود در نهم تیرماه باز هم سبزپوش شد و شاخص کل آن به حدود یک میلیون و ۲۵۷هزار واحد رسید.

 

نگاهی به روند بورس طی هفته گذشته نشان از رشد ۲۳هزار واحدی برابر ۱.۸درصدی طی پنج روز دارد که این وضعیت طی ماه‌های اخیر به لحاظ پایداریِ رشد، کم‌سابقه بوده است. با این حال کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند بورس همچنان با مشکلات متعددی همچون نقدینگی و نبود چشم‌اندازی مشخص روبرو است.

 

نکته دیگری که کمتر به طور رسمی به آن پرداخته می‌شود تاثیر تحریم‌ها بر بازار سرمایه است. یکی از مهمترین این تاثیرات، گشودن راه رمزارزها در کشور برای دور زدن تحریم‌ها بود که باعث شد حجم عظیمی از سرمایه‌ها به سمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرازیر شود.

 

رئیس هیات مدیره انجمن فین تک گفته بازار رمزارزها طی یک سال گذشته ۴۵ برابر رشد کرده و گاهی میزان مبادلات این بازار چهار برابر بورس رقم می‌خورد.

 

به گفته وی اکنون ۱۲میلیون نفر یعنی بیش از ۱۴ درصد مردم در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند؛ حجم عظیمی که اگر سیستم بانکی کشور ما تولیدمحور یا بازار سرمایه قابل اعتماد بود و کشور در شرایط غیرتحریمی به سر می‌برد، می‌توانست خصوصا بعد از نوسانات شدید و اخیر دیجیتال‌ها، بخشی از چاله‌های اقتصاد ما را پرکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات