
مکتب یا مدرسه؟
چندی قبل نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا مجوز ایجاد مدرسه مسجدمحور یا مرکز آموزش و پرورشی مسجدمحور را به صورت مشروط به متقاضی بدهد
چندی قبل نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا مجوز ایجاد مدرسه مسجدمحور یا مرکز آموزش و پرورشی مسجدمحور را به صورت مشروط به متقاضی بدهد
عمده تفاوت این مدارس با مدارس دولتی عادی، آموزش مبتنی بر بازی و ایجاد فضای شاد در دوره دبستان و در دوره متوسطه دوم هم تمرکز بیشتر بر یادگیری دانشآموزان با هدف آماده کردن آنها برای کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی و موفقیت در کنکور است
بیرغبتی دانشآموزان به حضور در مدرسه و شادی وصفناپذیر آنان از پایان زنگ درس، هرچند تکراری اما گویای واقعیتهای تلخی است.
به گفته سخنگوی سازمان معلمان ایران تفکیک جنسیتی و تعمیم آن به محتوای آموزشی ریشه در نگرش غلط در روانشناسی کودک و نوجوان دارد
حتی انبیاء هم با معجزات و رسالاتی که داشتند نتوانستند گوسفندها را به آدم تبدیل کنند، ما که نه معجزه توی آستین داریم، نه اجازهی کتاب نوشتن و حرف زدن
برخی پژوهشها از پیچیدهتر شدن مشکل کمبود معلم با تغییرات نسلی و تعداد دانشآموزان در مقاطع مختلف خبر میدهند
دولت دیگر مدرسه نمیسازد و هرکس آموزش خوب میخواهد باید پولش را بدهد و برود مدرسه غیرانتفاعی. روستائیان و دهکهای پایین جامعه هم عملا از آموزش و توسعه جا میمانند.
شرایط نظام آموزش در ایران زمانی واقعیاتش را بهتر نشان میدهد که آمار و ارقام بیسوادی را کنار بازماندگان از تحصیل قرار دهیم.
در میانه تقابلی سیاسی، بسیاری از پیامدهای کشیده شدن دانشگاه به کانون منازعه ابراز نگرانی میکنند
دهها هزار نفر دانشآموز در کشور ما حتی حقوق اولیه و بدیهی آموزشیشان قابل قیاس با اتباع بیگانه هم نیست و این یعنی بیعدالتی که از کودکی رشد کرده و معلوم نیست چه سرانجامی به بار خواهد آورد
رحمت مهدوی*
مابقی ۶۱.۵ تن طلا کجاست؟دکتر حسن سلامی
رویا یا واقعیت؟کوثر شیخ نجدی
گلوله برفی بخرید مخصوصا در فصل سرما!